تفاوت آزمون عملكرد با آزمون مداد – كاغذي
تفاوت آزمون عملكرد با آزمون مداد – كاغذي
|
ويژگيها |
آزمون مداد – كاغذي |
آزمون عملكرد |
|
نحوه پاسخدهي: |
دانشآموز پاسخ را انتخاب و يا تشريحي مينويسد |
دانشآموز تكليفي را انجام داده، نتايج را تحليل و دانش توليد ميكند. |
|
محتواي ابزار: |
حاوي سؤالاتي است كه كتاب محور است |
تكاليف مرتبط با موقعيتهاي زندگي را شامل ميشود. |
|
سطح درگيري شناختي: |
دانش و درك مطلب را بررسي ميكند |
توانايي استفاده از دانش و مهارت را در موقعيتها نشان ميدهد |
|
تهيه و اجراي ابزار: |
معلم – محور است |
دانشآموز و معلم محور است |
|
اعتبار و عينيت نتايج: |
به راحتي قابل بررسي است |
به روشهاي پيچيده نياز دارد |
|
مشاهده يادگيري: |
يادگيري آموختهها و مهارتها به صورت غيرمستقيم استنباط ميشود |
توانايي استفاده از دانش و مهارتها به طور مستقيم و يا قاطعيت مشخص ميشود |
منبع:
خوش خلق ،ايرج .كتاب اصول و راهنمای عملی آموزش
+ نوشته شده در دوشنبه چهارم بهمن ۱۳۹۵ ساعت 21:42 توسط ملیکا کریمی
|
با سلام و درود . بیشتر مطالب این وبلاگ برگرفته شده از نوشته های مفید آموزشی وتربیتی می باشد.امید که با انتشار مطالب مفید آموزشی بتوانیم در امر تعلیم وتربیت موفق باشیم. با سپاس