تفاوت‌ آزمون عملكرد با آزمون مداد – كاغذي

تفاوت‌ آزمون عملكرد با آزمون مداد – كاغذي

ويژگي‌ها

آزمون مداد – كاغذي

آزمون عملكرد

نحوه پاسخ‌دهي:

دانش‌آموز پاسخ را انتخاب و يا تشريحي مي‌نويسد

دانش‌آموز تكليفي را انجام داده، نتايج را تحليل و دانش توليد مي‌كند.

محتواي ابزار:

حاوي سؤالاتي است كه كتاب محور است

تكاليف مرتبط با موقعيت‌هاي زندگي را شامل مي‌شود.

سطح درگيري شناختي:

دانش و درك مطلب را بررسي مي‌كند

توانايي استفاده از دانش و مهارت را در موقعيت‌ها نشان مي‌دهد

تهيه و اجراي ابزار:

معلم – محور است

دانش‌آموز و معلم محور است

اعتبار و عينيت نتايج:

به راحتي قابل بررسي است

به روش‌هاي پيچيده نياز دارد

مشاهده ‌يادگيري:

يادگيري آموخته‌ها و مهارت‌ها به صورت غيرمستقيم استنباط مي‌شود

توانايي استفاده از دانش و مهارت‌ها به طور مستقيم و يا قاطعيت مشخص مي‌شود

 

 

منبع: 

خوش خلق ،ايرج .كتاب اصول  و راهنمای عملی آموزش

پوشه کار،معایب و مزایای آن

تعریف پوشه ی کار :

پوشه ی کارمجموعه ای ازنمونه کارهای دانش آموزان است که درجریان یاددهی-یادگیری ،هدفمند جمع آوری گشته، آگاهانه انتخاب گردیده ومنظّم سازماندهی شده وبیانگرمیزان تلاش،پیشرفت وموفقیّت دانش آموزان است وهمجون آلبومی،تصاویرگوناکون ودرمسیررشددانستن،توانستن،وبکاربستن دانش آموزان را،درمراحل مختلق فرآیندیاددهی-یادگیری به نمایش وقضاوت می گذاردکه به معلّم ودانش آموزوالدین وعوامل دست اندرکاردیگراطّلاعات ارزشمندی را ارائه می دهدتابراساس آنتلاش ها ،فعّالیّت ها واقدامات خود را پیگیری کنند......

ادامه نوشته